هسته فناور دانشجویی هوا و فضا سَرَد - پردیس علم و فناوری
سرپرست تیم
رهام هاتفی
همزمان با موفقیت دانشمندان هوافضای کشورمان در زمینگیر کردن پهباد جاسوسی آمریکا، تیم هوافضای دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره) موفق به ساخت هواپیمای بدون سرنشین با برد پروازی 240 کیلومتر (مداومت پروازی 3 ساعت) و 20 کیلومتر خط مستقیم شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره)، این هواپیمای بدون سرنشین که تیم «سرد» {sarad} دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره) موفق به ساخت و آزمایش پروازی آن شده علاوه بر برد پروازی 240 کیلومتر (مداومت پروازی 3 ساعت) و 20 کیلومتر خط مستقیم، مجهز به سیستم ضبط و ارسال تصویر ویدئویی با پخش زنده، سیستم عکسبرداری هوایی با کیفیت فوق العاده بالا (گشت زنی، شناسایی و تعیین مکان هدف)، با قابلیت پرواز در ارتفاع 2 کیلومتری از سطح زمین و مجهز به سیستم مکانیاب و ضبط مکان (رادار) و ایستگاه زمینی حرفهای (حداقل برای اولین بار در استان قزوین) است.
بنابراین گزارش، جمعی از دانشجویان رشتهی مهندسی مکانیک (ورودی 87 و 88) دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره) از دو سال قبل، تیم هوافضای 'سرد' {sarad} را تشکیل داده و مطالعه و پژوهش در این زمینه را آغاز کردند.
بر اساس این گزارش، از مهرماه 1389 طراحی و ساخت این هواپیما آغاز شد و در نهایت با تلاش شبانهروزی این دانشجویان و پشتیبانی اعضای هیات علمی و حمایت ریاست دانشگاه، در آذرماه 1390 آزمایش پروازی آن با موفقیت کامل صورت گرفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره)، این هواپیمای بدون سرنشین که تیم «سرد» {sarad} دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره) موفق به ساخت و آزمایش پروازی آن شده علاوه بر برد پروازی 240 کیلومتر (مداومت پروازی 3 ساعت) و 20 کیلومتر خط مستقیم، مجهز به سیستم ضبط و ارسال تصویر ویدئویی با پخش زنده، سیستم عکسبرداری هوایی با کیفیت فوق العاده بالا (گشت زنی، شناسایی و تعیین مکان هدف)، با قابلیت پرواز در ارتفاع 2 کیلومتری از سطح زمین و مجهز به سیستم مکانیاب و ضبط مکان (رادار) و ایستگاه زمینی حرفهای (حداقل برای اولین بار در استان قزوین) است.
بنابراین گزارش، جمعی از دانشجویان رشتهی مهندسی مکانیک (ورودی 87 و 88) دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره) از دو سال قبل، تیم هوافضای 'سرد' {sarad} را تشکیل داده و مطالعه و پژوهش در این زمینه را آغاز کردند.
بر اساس این گزارش، از مهرماه 1389 طراحی و ساخت این هواپیما آغاز شد و در نهایت با تلاش شبانهروزی این دانشجویان و پشتیبانی اعضای هیات علمی و حمایت ریاست دانشگاه، در آذرماه 1390 آزمایش پروازی آن با موفقیت کامل صورت گرفت.