دکتر سید علی قاسم زاده در نشست تجلیل و قدردانی از کارکنان حوزه روابط عمومی به مناسبت گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی گفت: در تعریف رایج و آکادمیک از روابط عمومی آمده است فرایند ارتباط راهبردی که میتواند روابط سودمند متقابلی را بین سازمان و مجموعه مخاطبان ایجاد کند. تلاشی که طی یک رویکرد تفاهمی به بازتاب اخبار، اطلاعات و رویدادها می پردازد.
رئیس دانشگاه در این نشست بیان کرد: در جنگ رسانهای که امروز با آن مواجه هستیم نقش روابط عمومی بسیار مهم و حیاتی است. در این نبرد نابرابر منفعل نبودن و دست برتر در روایت درست و تحلیل عمیق روشنگرانه رمز توفیق است و ما بایستی در یک رقابت تنگاتنگ در عرصههای مختلف ملی و بین المللی، دستاوردهای نظام در آموزش عالی که دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بخشی از آن است با دقت و کیفیت به مخاطبان خود عرضه کنیم.
وی افزود: در دانشگاه به دلیل نام بین المللی که برای آن انتخاب شده ما باید بیشتر از هرکسی بتوانیم خدمات و فعالیت های علمی و پژوهشی خود را عرضه کنیم و الگوسازی از فرهیختگان دانشگاهی وظیفه روابط عمومی را سنگین تر می کند.
دکتر قاسم زاده تاکید کرد: اینکه ما در عرصه رسانه ها و در تعامل سازنده با دیگر رسانه ها چگونه دستاوردهای علمی خود را منعکس کنیم بسیار حائز اهمیت است و از نظر ما لازم است در سیاستهای روابط عمومی بازنگری جدی انجام شود.
وی ادامه داد: یکی از ضعفهای ما در روابط عمومی تعریف روابط عمومی در جایگاهی بومی و منطقه ای است و ما باید یک مأموریت جدی در حوزه روابط عمومی مشخص کنیم که آن افزایش میزان اثرگذاری است.
رئیس دانشگاه تشریح کرد: در ادامه حرکت رو به جلوی دانشگاه در سال جاری اتفاقات مبارکی رخ خواهد داد و وظیفه ما رویت پذیری بیشتر دانشگاه و توفیقات آن در عرصه های ملی و بین المللی است.
وی در ادامه مطرح کرد:ارتباطات یک دانش بروز است و می بایست به آخرین تکنیکهای خبررسانی و انعکاس اخبار آگاه باشیم و از ابزارهای جدید و فناوری های چند رسانه ای استفاده کنیم و نسبت به این موضوع دوره آموزشی در حوزه نشانه شناسی، روانشناسی اجتماعی، مخاطب شناسی، فن بیان و نگارش رسانه ای و تکنیک های فنی عکاسی و فیلم برداری و فنون زبان بدن را سپری کنیم.
وی با تاکید به اینکه کار ما انتشار اخبار با سرعت، دقت و انتشار به موقع اخبار درست است؛ عنوان کرد: در این دوره ما چندین برابر بیشتر از دوره گذشته هم رویداد داشته ایم و هم خبررسانی کردیم؛ این اخبار براساس واقعیتها و عملکرد حوزه ها بوده است.
وی افزود: اتفاقات خوب دانشگاه که به همت جوانان ایجاد شده و یا طرح ها و رویدادهایی که در حال رقم خوردن است نشان می دهد که اگر نسل دغدغه مند جوان در این حوزه فعالیت داشته باشد اتفاقات مثبتی رخ می دهد و ما از همکاران روابط عمومی میخواهیم چونان گذشته و البته با نیروی مضاعف روایتگر دستاوردهای دانشگاه باشند؛ چراکه جهاد تبیینِ مورد تاکید رهبر انقلاب فراتر از خبررسانیهای عادی است و در این راه حتما سختی ها را باید تحمل کرد.
دکتر قاسم زاده با بیان اینکه تحول در حوزه روابط عمومی باید یک سیاست جدی باشد تشریح کرد: نشریه رویداد اتفاق خوبی بود اما اکتفا کردن به آن ما را محدود و دچار روزمرگی میکند و ما باید به دنبال ایجاد خلاقیت در این حوزه باشیم.
وی با تاکید بر تهیه کلیپ چندزبانه برای معرفی دانشگاه خاطرنشان کرد: ما باید از ظرفیتهای دانشجویی برای تولیدمحتوا استفاده کنیم و باید برای تامین امکانات لازم و بهتر برای حوزه روابط عمومی بکوشیم.
به امید خدا بزودی وبگاه جدید دانشگاه و سامانه ایمیل دانشگاهیان و چندین پایگاه اطلاعاتی در ماه های اخیر رونمایی خواهد شد و همه اینها به همت جوانان فرهیخته و سیاست های جدید دانشگاه میسر خواهد شد.
روایت درست و تحلیل عمیق روشنگرانه رمز موفقیت در رسانه/ الگوسازی از فرهیختگان دانشگاهی در عرصه های مختلف - پرتال خبری دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)
روایت درست و تحلیل عمیق روشنگرانه رمز موفقیت در رسانه/ الگوسازی از فرهیختگان دانشگاهی در عرصه های مختلف
21 May 2023
کد خبر : 1383848
تعداد بازدید : 5391