درج شده توسط: روابط عمومی

رئیس دانشگاه در نشست با مدیران روابط عمومی ‌های مراکز آموزشی و پژوهشی منطقه ۴ وزارت علوم؛

روابط عمومی‌ها پیشانی دانشگاه‌ها و سازمان‌ها هستند

04 Dec 2024

کد خبر : 13862926

تعداد بازدید : 1205

دکتر سید علی قاسم‌زاده رئیس دانشگاه در نشست با مدیران روابط عمومی ‌های مراکز آموزشی و پژوهشی منطقه ۴ وزارت علوم گفت: روابط عمومی‌ها پیشانی دانشگاه‌ها و سازمان ها هستند و برای نقش آفرینی در رویت پذیری بهتر دانشگاه ها و موسسات علمی و پژوهشی باید تقویت شوند.

   دکتر قاسم‌زاده رئیس دانشگاه در نشست مدیران روابط عمومی ‌های مراکز آموزشی و پژوهشی منطقه ۴ وزارت علوم که روز چهارشنبه 14 آذرماه در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به حاضرین، بر تقویت  روابط عمومی‌ها برای نقش آفرینی در رویت پذیری بهتر دانشگاه‌ها و موسسات علمی و پژوهشی تاکید و بیان داشت:  روابط  عمومی ها پیشانی دانشگاه‌ها و سازمان ها هستند و هرچه آگاهی و خبر رسانی با سرعت، دقت و جامعیت باشد بخوبی اهداف، راهبردها و سیاست های دانشگاه را انعکاس می دهند و به رویت پذیری بیشتر کمک می کنند.

   وی با اشاره به اهمیت فرهنگ امید بخشی در جامعه پس از دوره رخوت کرونا ‌بیان داشت: اعتقاد ما این است روابط عمومی دانشگاه ها باید به کمک شیوه های نو و ابتکاری مخاطبان بیشتری را جذب کنند و با  افزایش مخاطب، بر شهرت و اعتبار دانشگاه‌ها  بیفزایند.

دکتر قاسم زاده افزود: ما در دنیای کنونی و فضای مجازی شاهد وارونگی واقعیت ها و به نوعی جنگ شناختی هستیم که با ابزارهای رسانه ای و ارتباطی انجام می شود.

وی گفت: دنیای غرب با ابزارهای رسانه‌ای به دنبال فریب و تحریک افکار عمومی بر اساس سیاست های خود است .

رئیس دانشگاه اظهار داشت: با توجه به جنگ شناختی و رسانه ای، روابط عمومی ها می‌توانند برای تولید محتوا و مخاطب پذیری و جذب بیشتر اقدام کنند و در این راه با بکارگیری مهندسی معکوس از ترفندهای جنگ شناختی و ظرفیت هوش مصنوعی استفاده کنند.

وی به لزوم داشتن تخصص، خلاقیت و ابتکار و علاقه مندی در روابط عمومی اشاره کرد و بیان داشت: نیاز هست روابط عمومی دانشگاه ها با به کارگیری افراد شایسته و متخصص و باذوق به طور جدی تر و پویاتر وارد عرصه رسانه ای شوند که ذهن ها و عواطف را به سمت خود جذب کنند.

دکتر قاسم زاده به استفاده از ظرفیت های دانشگاهی برای رشد و ارتقا روابط عمومی دانشگاه ها با برپایی کارگاه های آموزشی تاکید و بیان داشت: روابط عمومی باید با استفاده از ظرفیت های خود پیشرفت های پژوهشی و فناوری را تبیین کنند و با انتقال امید به جامعه، مسیر رشد و تعالی را هموار کنند.

وی همچنین بر ضرورت وجود رهبری واحد در امر خبر رسانی در سطح دانشگاه ها و حوزه های مختلف دانشگاهی هم تاکید کرده و گفت: روابط عمومی دانشگاه‌ها می توانند در زمینه خبر رسانی الگوسازی کنند.

رئیس دانشگاه در پایان پیشنهاد برگزاری کارگاه تخصصی "زبان، نشانه و رسانه" را برای مدیران روابط عمومی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشور به وزارت عتف ارائه کرد.

افزودن نظرات