درج شده توسط: روابط عمومی

تجلیل از مشاور بانوان و خانواده ریاست دانشگاه در نشست دبیران مناطق 10 گانه امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور

03 Jul 2024

کد خبر : 6930904

تعداد بازدید : 52

با حضور مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور زنان و خانواده، نشست دبیران مناطق 10 گانه امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، به میزبانی دفتر امور زنان و خانواده دانشگاه لرستان  برگزار و در این نشست از مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) تجلیل شد.

با حضور دکتر «فخرالسادات نصیری»، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور زنان و خانواده، نشست دبیران مناطق 10 گانه امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، به میزبانی دفتر امور زنان و خانواده دانشگاه لرستان برگزار و در این نشست از مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تجلیل شد.

دکتر «فخرالسادات نصیری»، مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده در این نشست در سخنانی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، گفت: «عملکرد امور زنان و خانواده دانشگاه لرستان و حمایت رئیس این دانشگاه برای ارتقای حوزه کاری امور زنان و خانواده دانشگاه لرستان، قابل تقدیر است».

دکتر نصیری، تشریح کرد: «زنان بخشی مهمی از منابع انسانی سازمان‌ها و ادارات هستند و بایستی از توانمندی‌های زنان برای ارتقای کارآمدی‌های سازمانی، بهره گرفت».

وی، اظهار داشت: « در آیین نامه‌ای که با موضوع امور زنان و خانواده تهیه شده است نکات بسیار ارزشمندی برای ارتقای جایگاه زنان در نظام دانشگاهی کشور درنظر گرفته است».

دکتر نصیری، تصریح کرد: «حضور مشاوران امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها در جلسات مهم و مشارکت در تصمیم‌سازی‌های دانشگاه‌ها، از امورات مهم لحاظ شده در آیین‌نامه‌ی مربوطه است».

مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده افزود: «تلاش دولت سیزدهم این بوده است که نظام مسائل اعضای هیئت علمی زن، دانشجویان دختر و یاوران علمی زن در نظام دانشگاهی کشور رفع شود و جایگاه زنان در نظام آموزش عالی کشور، ارتقاء یابد».

دکتر فخرالسادات نصیری، توضیح داد: «این موضوع اهمیت دارد که کوشش کرده‌ایم نظام مسائل زنان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، براساس مختصات هر منطقه تقسیم‌بندی شوند؛ برای مثال، نظام مسائل منطقه پنج دانشگاه‌های کشور، ممکن است با نظام مسائل منطقه 9، متفاوت باشد».

مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده با اهدای لوح‌های تقدیر به دبیران مناطق 10 گانه امور زنان و خانواده دانشگاه‌های کشور از زحمات آن‌ها نیز تجلیل کرد.

گفتنی است در این نشست، هر کدام از دبیران مناطق 10 گانه امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را با مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده (دکتر نصیری)، در میان گذاشتند.

همچنین، این دبیران، تجربیات کاری خویش را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند و برای بهبود و ارتقای بیش از پیش امور زنان و خانواده دانشگاه‌های کشور به تبادل نظر پرداختند.

ضرورت ارتقای سطح همکاری‌ها بین دبیران مناطق 10 گانه امور زنان و خانواده دانشگاه‌های کشور از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

0 Comments