درج شده توسط: روابط عمومی

رونمایی از محصول دانش‌بنیان مرکز رشد دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در حوزه صنایع دندانپزشکی

03 Jul 2024

کد خبر : 6930559

تعداد بازدید : 103

 با حضور دکتر قاسم زاده رئیس دانشگاه، از محصول دانش‌بنیان مرکز رشد دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در حوزه صنایع دندانپزشکی، رونمایی شد.

در این مراسم که روز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، از محصول "سیمان دندانی گلاس آیونومر لوتینگ و لاینینگ" تولید شده در شرکت آوا تجهیز دندان، از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه رونمایی شد.

شرکت آوا تجهیز دندان با بهره‌مندی از متخصصین حوزه مهندسی مواد و با کمک از دندانپزشکان با تجربه، طی تحقیق و توسعه چندین ساله موفق به تولید کاملاً مستقل محصول "سیمان دندانی گلاس آیونومر لوتینگ و لاینینگ" در کشور شده است . چسباندن دائم روکش، پست، بریج، وینیر لمینیت دندانپزشکی، چسباندن وسایل ارتودنسی و نیز استفاده به عنوان ماده کف‌بندی زیر انواع پر کردنی‌های دندان، از کاربردهای این محصول دانش بنیان است.

از مزیت‌های این محصول نسبت به برندهای خارجی، در دسترس بودن و قیمت پایین آن است (یک پنجم قیمت محصولات وارداتی)، در حالی که از نظر کیفیت با آنها برابری می‌کند.

گفتنی است؛ سیمان دندانی گلاس آیونومر لوتینگ و لاینینگ بر پایه استرانسیوم است و رادیو اپاسیته بالایی دارد. به دلیل آزادسازی فلوراید، ایجاد یا بازگشت پوسیدگی در لبه‌های کار را به حداقل می‌رساند و دارای شید رنگی light yellow است.

أضف تعليقات